Könyvvizsgálat

Minden lényeges hiba a felszínre kerül egy átlátható, digitalizált munkafolyamat keretében.

Mára a könyvvizsgálatban elengedhetetlenné vált a 21. századi informatikai technológiák és a friss számviteli ismeretek együttes alkalmazása. A projektszemlélet és a digitalizált munkafolyamatok átláthatóságot, könnyű tervezhetőséget és egyszerű kommunikációt tesznek lehetővé minden résztvevő fél számára.

Mára a könyvvizsgálatban elengedhetetlenné vált a 21. századi informatikai technológiák és a friss számviteli ismeretek együttes alkalmazása. A projektszemlélet és a digitalizált munkafolyamatok átláthatóságot, könnyű tervezhetőséget és egyszerű kommunikációt tesznek lehetővé minden résztvevő fél számára.

Az üzleti folyamatok, a működés jogszabályi háttere és a kockázatok feltérképezése után egy felhőalapú tárhelyen tesszük hozzáférhetővé a teljes auditlistát, ahová minden szükséges dokumentum feltölthető és kommentelhető. A könyvvizsgálati projekt nálunk ősztől nyár elejéig tart: a teendőket észszerűen, az egész évre osztjuk el. A zárás így időben történik és kevesebb terhelést jelent a tavaszi időszakban, a cégnek és a könyvelőknek egyaránt.

Minden lényeges hibás állítást feltárunk

“Négy-szem elv” a precizitásért, technológia a hatékonyságért

Szakértőink a Magyar Könyvvizsgálói Kamara által jóváhagyott audit szoftvert és módszertant használnak az előzetesen kijelölt fókuszterületek elemzésére. A folyamat során ellenőrzik a kontrollrendszereket, validálják a tranzakciókat és egyeztetik a nyilvántartásokat az iparág szabályozása és a piaci feltételek fényében. A “négy-szem elv” (más néven cross-review) sosem marad el – minden projektet legalább két szakember véleményez, így érjük el a könyvvizsgálati biztosíték legmagasabb szintjét.

Folyamatunk garantálja, hogy ügyfeleink pénzügyi kimutatásai és belső folyamatai ne csupán a jogszabályi előírásoknak feleljenek meg. A könyvvizsgálat során minden olyan lényeges hiba felszínre kerül, amely kiküszöbölése elengedhetetlen a cég további biztonságos működéséhez. Az eredmény egy olyan könyvvizsgálói jelentés, amely valóban tükrözi a vállalkozás pénzügyi egészségét.

Olyan könyvvizsgálatot készítünk, amely megfelel a legmagasabb integritási normáknak és valódi értéket teremt a szervezet számára.

Olyan könyvvizsgálatot készítünk, amely megfelel a legmagasabb integritási normáknak és valódi értéket teremt a szervezet számára.

A könyvvizsgálat folyamata

01

Üzleti folyamatok feltérképezése

Zárási ütemtervet készítünk, ahol megállapodunk arról, hogy milyen határidőkkel fog a könyvvizsgálat történni. Interjúkat készítünk, új ügyfél esetén megismerjük, már meglévő ügyfélnél újra áttekintjük az üzleti folyamatokat, a társaság belső kontroll rendszerét, operatív és pénzügyi működését.

02

Adatgyűjtés és tesztelés

A szükséges dokumentumokat felhőalapú tárhelyre kérjük feltölteni. Ezzel a megoldással, egy helyen lesz minden adott és kapott anyag, valamint a hozzájuk tartozó információ. A dokumentumokat feldolgozzuk, eltéréseket jelezzük – szükséges módosítások után újra ellenőrizzük a könyvelési anyagokat.

03

A könyvvizsgálati bizonyítékok összegzése

Összegezzük a kettes pontban összegyűjtött bizonyítékokat, majd ezek alapján levonjuk a vizsgálat következtetéseit, kialakítjuk véleményünket a beszámoló által adott kép valódiságáról.

04

Könyvvizsgálói jelentés

A folyamat végét egy határidőre elkészült, elektronikus aláírással ellátott könyvvizsgálói jelentés zárja magyar és – igény esetén – angol nyelven.

Történetünk

A De Rossi Consulting története 2020 őszén, a családi nappaliban kezdődött. Éva akkoriban azon gondolkodott, hogyan tudná egyéni vállalkozását új szintre emelni. Egy olyan embert szeretett volna maga mellé üzlettársnak, aki friss megoldásokat, innovatív technológiahasználatot hoz a könyvvizsgálatba. Marcel vasalás közben hallgatta édesanyja terveit, majd felvetette: miért ne legyen ő ez az ember. Még aznap eldöntötték: belevágnak, hiszen Marcel pénzügy fókuszú programozói tudása, elméleti felkészültsége és több évnyi releváns tapasztalata egy tökéletes üzlettárs képét adta ki Éva több mint két évtizedes pénzügyi és könyvvizsgálói tapasztalata mellé.

A kétgenerációs De Rossi Consulting ma is egyedülálló megoldásokat kínál kiterjedt ügyfélkörének, ahol a szakmai tudás és a modern technológiai eszközök harmonikusan egyesülnek.

De Rossi
Éva

Társalapító, CEO, bejegyzett könyvvizsgáló

Éva Számvitel és Statisztika szakon szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. 1995 óta a Magyar Könyvvizsgálói Kamara bejegyzett tagja. Portfóliójába számos nagyvállalat tartozik a gyártás, kereskedelem, mezőgazdaság és szolgáltatások területéről egyaránt. Pályafutása során közel 20 év tapasztalatot szerzett pénzügyi felsővezetői beosztásokban, angol és olasz nyelveken beszél.

De Rossi
Marcel

Társalapító, CEO, értékelési szakértő, könyvvizsgáló

Marcel a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte meg BA diplomáját Gazdálkodás és Menedzsment szakon, amit a Pénzügy mesterdiploma követett (mindkét programot angol nyelven teljesítette). Több mint öt évnyi tapasztalatot szerzett pénzügyi területen. Mára az adatvezérelt értékelés szakértője: az angol, német és olasz nyelvek mellett ugyanis három programnyelvet (Python, R, VBA) is tökéletesen használ.

Büszkék vagyunk a partnereinkre

Aktuális hírek a
De Rossitól

Nem fogjuk fölöslegesen zavarni. Leveleink mindig praktikus és hasznos információt tartalmaznak.

Cikkeink

Szakértőink leegyszerűsítik a bonyolult témákat, és könnyen érthető cikkekké alakítják, ezzel naprakész iparági ismeretekkel és gyakorlati tippekkel látva el Önt. Így vállalkozása magabiztosan navigálhat a pénzügyek világában.

Rectangle 170
Uncategorized
A Synthesis Audit adójogi szakjogász partnere, dr. Kovács Zsófi ügyvéd véleménye arról, hogy miért lehet áttérni az átalányadózásra Kata adózás után.
Rectangle 170
Uncategorized
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!