Könyvvizsgálat

Minden lényeges hiba a felszínre kerül egy átlátható, digitalizált munkafolyamat keretében.

Mára a könyvvizsgálatban elengedhetetlenné vált a 21. századi informatikai technológiák és a friss számviteli ismeretek együttes alkalmazása. A projektszemlélet és a digitalizált munkafolyamatok átláthatóságot, könnyű tervezhetőséget és egyszerű kommunikációt tesznek lehetővé minden résztvevő fél számára.

Mára a könyvvizsgálatban elengedhetetlenné vált a 21. századi informatikai technológiák és a friss számviteli ismeretek együttes alkalmazása. A projektszemlélet és a digitalizált munkafolyamatok átláthatóságot, könnyű tervezhetőséget és egyszerű kommunikációt tesznek lehetővé minden résztvevő fél számára.

Az üzleti folyamatok, a működés jogszabályi háttere és a kockázatok feltérképezése után egy felhőalapú tárhelyen tesszük hozzáférhetővé a teljes auditlistát, ahová minden szükséges dokumentum feltölthető és kommentelhető. A könyvvizsgálati projekt nálunk ősztől nyár elejéig tart: a teendőket észszerűen, az egész évre osztjuk el. A zárás így időben történik és kevesebb terhelést jelent a tavaszi időszakban, a cégnek és a könyvelőknek egyaránt.

Minden lényeges hibás állítást feltárunk

“Négy-szem elv” a precizitásért, technológia a hatékonyságért

Szakértőink a Magyar Könyvvizsgálói Kamara által jóváhagyott audit szoftvert és módszertant használnak az előzetesen kijelölt fókuszterületek elemzésére. A folyamat során ellenőrzik a kontrollrendszereket, validálják a tranzakciókat és egyeztetik a nyilvántartásokat az iparág szabályozása és a piaci feltételek fényében. A “négy-szem elv” (más néven cross-review) sosem marad el – minden projektet legalább két szakember véleményez, így érjük el a könyvvizsgálati biztosíték legmagasabb szintjét.

Folyamatunk garantálja, hogy ügyfeleink pénzügyi kimutatásai és belső folyamatai ne csupán a jogszabályi előírásoknak feleljenek meg. A könyvvizsgálat során minden olyan lényeges hiba felszínre kerül, amely kiküszöbölése elengedhetetlen a cég további biztonságos működéséhez. Az eredmény egy olyan könyvvizsgálói jelentés, amely valóban tükrözi a vállalkozás pénzügyi egészségét.

Olyan könyvvizsgálatot készítünk, amely megfelel a legmagasabb integritási normáknak és valódi értéket teremt a szervezet számára.

Olyan könyvvizsgálatot készítünk, amely megfelel a legmagasabb integritási normáknak és valódi értéket teremt a szervezet számára.

A könyvvizsgálat folyamata

01

Üzleti folyamatok feltérképezése

Zárási ütemtervet készítünk, ahol megállapodunk arról, hogy milyen határidőkkel fog a könyvvizsgálat történni. Interjúkat készítünk, új ügyfél esetén megismerjük, már meglévő ügyfélnél újra áttekintjük az üzleti folyamatokat, a társaság belső kontroll rendszerét, operatív és pénzügyi működését.

02

Adatgyűjtés és tesztelés

A szükséges dokumentumokat felhőalapú tárhelyre kérjük feltölteni. Ezzel a megoldással, egy helyen lesz minden adott és kapott anyag, valamint a hozzájuk tartozó információ. A dokumentumokat feldolgozzuk, eltéréseket jelezzük – szükséges módosítások után újra ellenőrizzük a könyvelési anyagokat.

03

A könyvvizsgálati bizonyítékok összegzése

Összegezzük a kettes pontban összegyűjtött bizonyítékokat, majd ezek alapján levonjuk a vizsgálat következtetéseit, kialakítjuk véleményünket a beszámoló által adott kép valódiságáról.

04

Könyvvizsgálói jelentés

A folyamat végét egy határidőre elkészült, elektronikus aláírással ellátott könyvvizsgálói jelentés zárja magyar és – igény esetén – angol nyelven.

Történetünk

A De Rossi Consulting története 2020 őszén, a családi nappaliban kezdődött. Éva akkoriban azon gondolkodott, hogyan tudná egyéni vállalkozását új szintre emelni. Egy olyan embert szeretett volna maga mellé üzlettársnak, aki friss megoldásokat, innovatív technológiahasználatot hoz a könyvvizsgálatba. Marcel vasalás közben hallgatta édesanyja terveit, majd felvetette: miért ne legyen ő ez az ember. Még aznap eldöntötték: belevágnak, hiszen Marcel pénzügy fókuszú programozói tudása, elméleti felkészültsége és több évnyi releváns tapasztalata egy tökéletes üzlettárs képét adta ki Éva több mint két évtizedes pénzügyi és könyvvizsgálói tapasztalata mellé.

A kétgenerációs De Rossi Consulting ma is egyedülálló megoldásokat kínál kiterjedt ügyfélkörének, ahol a szakmai tudás és a modern technológiai eszközök harmonikusan egyesülnek.

De Rossi
Éva

Társalapító, CEO, bejegyzett könyvvizsgáló

Éva Számvitel és Statisztika szakon szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. 1995 óta a Magyar Könyvvizsgálói Kamara bejegyzett tagja. Portfóliójába számos nagyvállalat tartozik a gyártás, kereskedelem, mezőgazdaság és szolgáltatások területéről egyaránt. Pályafutása során közel 20 év tapasztalatot szerzett pénzügyi felsővezetői beosztásokban, angol és olasz nyelveken beszél.

De Rossi
Marcel

Társalapító, CEO, értékelési szakértő, könyvvizsgáló

Marcel a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte meg BA diplomáját Gazdálkodás és Menedzsment szakon, amit a Pénzügy mesterdiploma követett (mindkét programot angol nyelven teljesítette). Több mint öt évnyi tapasztalatot szerzett pénzügyi területen. Mára az adatvezérelt értékelés szakértője: az angol, német és olasz nyelvek mellett ugyanis három programnyelvet (Python, R, VBA) is tökéletesen használ.

Büszkék vagyunk a partnereinkre

Aktuális hírek a
De Rossitól

Nem fogjuk fölöslegesen zavarni. Leveleink mindig praktikus és hasznos információt tartalmaznak.

Cikkeink

Szakértőink leegyszerűsítik a bonyolult témákat, és könnyen érthető cikkekké alakítják, ezzel naprakész iparági ismeretekkel és gyakorlati tippekkel látva el Önt. Így vállalkozása magabiztosan navigálhat a pénzügyek világában.

No data was found